پیام فارس

آخرين مطالب

فوری| تغییرات حقوق مهرماه بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی بعد از متناسب‌ سازی+ تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت (11 مهر 1403) اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ، تغییرات حقوق مهرماه بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی بعد از متناسب‌ سازی را در اندیشه معاصر شرح داده ایم و تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت را مورد بررسی قرار داده ایم ضمن آنکه در ادامه اضافه می کنیم دبیر کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی خراسان رضوی در خصوص آخرین اخبار در مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد و در اندیشه معاصر به تفصیل بیان شده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان

پیام فارس

حمت‌الله پورموسی در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی ، اظهار کرد: برابر با الحاقیه‌های جزء یک و دو از ماده 28 قانون برنامه هفتم توسعه، موضوع متناسب‌سازی بالاخره به تصویب رسید که در جزء یک مصوب شد که دولت بدهی‌های حسابرسی‌شده‌اش را به سازمان تأمین‌اجتماعی بپردازد و از محل پرداخت بدهی‌ها در جزء دو، متناسب‌سازی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی انجام شود.
وی افزود: با توجه به پیشنهاد دولت، مبلغ 130 همت مصوب شد، اما در الحاقیه جزء دو ماده 28 برنامه هفتم توسعه، صرفاً موضوع غیرحداقل‌بگیران مطرح بود در حالی که بیش از 70 درصد بازنشستگان ما حداقل‌بگیر هستند. مکاتبات بسیاری داشتیم که با توجه به وضعیت معیشتی، حداقل‌بگیران مشمول متناسب‌سازی شوند و در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم که به ریاست آقای مخبر برگزار شد، موضوع متناسب‌سازی برای حداقل‌بگیران نیز انجام و مبلغی به عنوان علی‌الحساب برای همه واریز شد. لایحه دولت در قالب طرح دوفوریتی به مجلس ارسال شد، اما با توجه به شهادت شهید جمهور و تغییر و تحولات سیاسی کشور، رسیدگی به آن به تعویق افتاد. طرح دوفوریتی به لایحه تبدیل شد، اما هنوز قانون نشده است.
طبق قول آقای قالیباف، تا پایان مهرماه متناسب‌سازی محقق خواهد شد
دبیر کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: طبق آخرین پیگیری‌ها، متناسب‌سازی در قالب طرح دوفوریتی در مجلس اعلام وصول شده است و امیدواریم با توجه به اینکه آقای قالیباف اعلام کردند که تا آخر مهرماه متناسب‌سازی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی، محقق خواهد شد، به تصویب برسد. بلافاصله بعد از اینکه به تصویب برسد و احکام صادر شود، حقوق‌ها متناسب‌سازی شده و واریز می‌شود. طبق قول آقای قالیباف، تا پایان مهرماه متناسب‌سازی محقق خواهد شد.
پورموسی تأکید کرد: بعید است که حقوق مهرماه با اجرای طرح متناسب‌سازی پرداخت شود، اما اگر تصویب شود با فیش جداگانه‌ای واریز خواهد شد. به احتمال زیاد، حقوق مهرماه با اجرای متناسب‌سازی نخواهد بود.
وی افزود: برای بازنشستگان تأمین‌اجتماعی 3 میلیون تومان علی‌الحساب واریز کردند و دیگر هیچ، اما آخرین مرحله یعنی نوبت سوم واریز علی‌الحساب یک‌میلیون‌تومانی بازنشستگان لشکری و کشوری، اعتراض بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را به دلیل تبعیض، در پی داشت. دولت با محاسبات علی‌الحساب یک‌میلیون‌تومانی برای بازنشستگان تأمین‌اجتماعی موافقت کرده و به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است، اما باید اعتبار تأمین شود. محاسبات انجام شده، اما هنوز پولی از سازمان برنامه‌و‌بودجه واریز نشده است.
دبیر کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی خراسان رضوی در خصوص میزان حقوق با طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ، گفت: باید بخش‌نامه صادر شود، اما برابر با مصوبه آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم برای حداقل‌بگیران علی‌الظاهر 10 درصد از حداقل حقوق هر سال افزوده خواهد شد و سایر سطوح مزدی فرمول خاص خود را دارد. با 10 درصد، دردی از بازنشستگان درمان نمی‌شود و مبالغ بسیار ناچیز است، اما مُسَکّن است.
پورموسی در نهایت اعلام کرد: در واقع به دنبال متناسب‌سازی نیستیم؛ اگر ماده 96 و 111 قانون تأمین‌اجتماعی به‌درستی اجرا شود و حقوق واقعی واریز شود، اصلاً به دنبال متناسب‌سازی نخواهیم بود.
تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت (11 مهر 1403) به گزارش اندیشه معاصر، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون برنامه هفتم گفت که مجلس از اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کوتاه نمی‌آید و دولت باید آن را اجرا کند.
علی نیکزاد در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 11 مهر 1403) در پاسخ به تذکر سلمان اسحاقی، نماینده مردم قائنات، درباره لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: مجلس مالیات بر ارزش افزوده را از 9 درصد به 10 درصد رساند که این میزان افزایش برای تامین منابع اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است؛ لذا ما از این موضوع نمی‌گذریم.
وی از رئیس کمیسیون اجتماعی خواست که پیگیری اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان باشد.
سلمان اسحاقی نماینده قائنات در تذکر خود گفت: منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده که طبق گزارش سازمان برنامه 80 درصد منابع در 6 ماه اول سال محقق شده‌اند.
امروز بازنشستگان در حوزه اقتصاد و معیشت آسیب دیدند و لازم است مجلس به وضعیت آنها رسیدگی کند.
پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا زمان صدور احکام بازنشستگان کشوری می‌گویند تا اطلاع ثانوی پرداخت یک میلیون تومان متناسب‌سازی هر ماه ادامه دارد.
«محمدزاده»، فعال صنفی بازنشستگان کشوری، امروز (11 مهر 1403) از نتیجه پیگیری‌ها برای صدور احکام متناسب‌سازی خبر داد.
وی گفت: از قرار معلوم، در حال حاضر هنوز محاسبات هم‌ترازی و میزان افزایش قطعی حقوق بازنشستگان مشخص نشده است؛ صندوق کشوری اعلام کرده تا اطلاع ثانوی و تا زمان صدور احکام جدید که معلوم نیست چه زمانی باشد، پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب ادامه خواهد داشت.
محمدزاده با بیان اینکه این یک میلیون تومان که برای ماه‌های تیر، مرداد و شهریور پرداخت شده، علی‌الحساب است و قطعی نیست؛ ادامه داد: بعد از صدور احکام رقم قطعی افزایش مشخص خواهد شد.
به گفته این فعال صنفی، بازنشستگان انتظار دارند هرچه زودتر ترجیحاً تا قبل از پایان مهر، احکام جدید صادر و رقم قطعی افزایش مشخص شود.
روند پرداخت یک‌میلیون تومان به بازنشستگان در قالب همسان‌سازی حقوق فعلا ادامه دارد نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مسئولین سازمان برنامه و بودجه تاکید داشتند که فعلا روند پرداخت یک‌میلیون تومان به بازنشستگان در قالب همسان‌سازی حقوق را ادامه خواهند داد تا در فرصتی دیگر، هم وضعیت تامین منابع به درستی صورت گرفته و هم در رابطه با اصلاحات آن اقدام کنند.
جعفر قادری نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رویکرد دولت در زمینه اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه در این زمینه، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید دارند که حدود 735 همت در بودجه عمومی و هدفمندی یارانه‌ها کسری داریم و در موضوع 60 همتی که در همسان سازی حقوق بازنشستگان بر آن تاکید شده، منابع پاسخگو نیست.
نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این رو رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید داشت، اگر بنا باشد متناسب با حقوق بازنشستگان ، افزایش حقوق مذکور را مدنظر قرار دهیم، آنهایی که حقوق بالایی دریافت می‌کنند، حقوقشان شدیداً افزایش پیدا کرده و حقوق بگیران پایین چیزی دستگیرشان نمی‌شود و شاید نیاز باشد تعدیل‌هایی در این بخش صورت گیرد. البته پیش از هر کاری دیدگاه‌های دولت در این بخش، باید به مجلس آورده و در مجلس تصمیم‌گیری شود.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال مسئولین سازمان برنامه و بودجه تاکید داشتند که فعلا روند پرداخت یک‌میلیون تومان به بازنشستگان در قالب همسان سازی حقوق را ادامه خواهند داد تا در فرصتی دیگر، هم وضعیت تامین منابع به درستی صورت گرفته و هم در رابطه با اصلاحات آن اقدام کنند.
وی با بیان اینکه اگر دولت در این بخش لایحه‌ای را به مجلس ارائه دهد و قصد اصلاح مصوبات مجلس در این بخش‌ها را داشته باشد دیگر نمی‌توان نام این مصوبه را همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گذاشت، ادامه داد: در این صورت اسم این فرایند و دیدگاه، حمایت از گروه‌های کم درآمد بازنشسته خواهد بود که بحثی جداست./اندیشه معاصر
پایان/*
اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/860177/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تفاوت علائم آنفولانزا و سرماخوردگی

زمان طلایی برای تزریق واکسن آنفولانزا

استفاده از ماسک در مدارس ضرورت دارد؟

وزیر جهاد کشاورزی: ذخایر استراتژیک کشور در وضعیت مطلوب قرار دارد

پرونده «صف نشینی ارزی تولیدکنندگان» روی میز مجلس

صف‌های بنزین در زمان‌های خاص؛ تفریح گروهی یا دلواپسی؟!

رئیس‌کل بانک مرکزی: عرضه سکه ادامه خواهد داشت

افزایش ظرفیت قطارهای مسافری برای امروز و فردا

فروش 159 کیلوگرم شمش طلا در حراج مرکز مبادله

قیمت آیفون 13 در ایران نجومی شد!

متناسب‌سازی تأمین اجتماعی در نقطه کور

21 استان در کانال تورمی جدید

شرایط جدید فروش طلا؛ رویت کارت ملی خریدار طلا الزامی است

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه 11 مهر 1403

اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه یازدهم مهر

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه 11 مهر

سرمربی جدید تیم استقلال در فیفادی مهر مشخص می‌شود

سرنیپ خلبان امینی: شهید «دوران» با ما نپرید / پس از ایجکت، نگران بودم خودی‌ها ما را بزنند

گوشی شیائومی نوت 13 پرو + قیمت، مشخصات redmi note 13 pro (11 مهر)

زمان بزرگداشت شهدای مقاومت و مهر ماه قزوین مشخص شد

دیدگاه کارشناسان بین المللی درباره تأثیر جنگ ایران و اسرائیل بر اعراب خلیج فارس و لبنان

ببینید| سرنیپ خلبان امینی: شهید «دوران» با ما نپرید / پس از ایجکت، نگران بودم خودی‌ها ما را بزنند

مینی گیم همستر امروز چهارشنبه 11 مهر + فیلم حل کلید

جواب کد تاریخ تایم فارم امروز چهارشنبه 11 مهر 1403

شاعران اهل بیت(ع) نیازمند روایتگری درست و اثرگذار هستند

ببینید| سرتیپ خلبان امینی: شهید «دوران» با ما نپرید / پس از ایجکت، نگران بودم خودی‌ها ما را بزنند

بارش برف در این استانها از 11 مهر تا 13 مهر

قیمت روز خودرو در بازار چهارشنبه 11 مهر 1403

قیمت بیتکوین و ارزهای دیجیتالی 11 مهر 1403

دنبال برد در هفته اول

بزرگداشت شهدای مقاومت و مهر ماه قزوین برگزار می‌شود

قیمت روپیه پاکستان امروز چهارشنبه مهر 1403

آخرین اخبار فرهنگیان قیمت دلار امروز چهارشنبه 11 مهر 1403 |چرا معلمان این حق‌ التدریسی و پیش دبستان جز مشمولان ماده 28 قرار می‌گیرند؟

قیمت تارا در بازار امروز 11 مهر 1403

چهارمین همایش بین‌المللی«از خزر تا خلیج فارس، با آفاناتسی نیکیتین» در دانشگاه مازندران برگزار شد

پیکر جوان گمشده شده اهل خوزستان در آبشار کمر دوغ کهگیلویه پیدا شد

جواب سوال امروز timefarm تایم فارم 11 مهر چهارشنبه

نگاهی به کنسرت های موسیقی در نیمه دوم مهر

اعلام کومبو روزانه ماجور Major امروز 11 مهر

اعلام کارت های پیکسل امروز چهارشنبه 11 مهر

روز جمعه 13 مهر قمر در عقرب است؛چه کارهایی را نباید انجام داد؟

قیمت تارا در بازار امروز 11 مهر 1403+ جدول

اولین کد تسک امروز تپ سواپ 11 مهر چهارشنبه 100,000 Followers In 1 Month

انتشار جواب سوال امروز timefarm تایم فارم 11 مهر چهارشنبه

فیلم از لحظه پرتاب موشک های از پنجره هواپیمای مسافربری در آسمان شیراز

قیمت وون کره جنوبی امروز چهارشنبه 11 مهر 1403

بارش رگبار‌های موقتی در شمال شرق فارس

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس:مردم نگران تامین سوخت خودروهایشان نباشند

شروع بارندگی‌های شدید در کشور از امروز 11 مهر 1403

قیمت روز گوشی سامسونگ چهارشنبه 11 مهر 1403